اسنو دانلود

خرید فایل های آموزشی ، تحقیق ، مقاله ، پاورپوینت ، پروژه ، فتوشاپ ، کتاب

اسنو دانلود

خرید فایل های آموزشی ، تحقیق ، مقاله ، پاورپوینت ، پروژه ، فتوشاپ ، کتاب

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نقش آژانس ‌های خدمات مسافرتی در توسعه توریسم

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نقش آژانس ‌های خدمات مسافرتی در توسعه توریسم
دسته بندی جغرافیا
فرمت فایل docx
حجم فایل 93 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 38
مبانی نظری و پیشینه تحقیق نقش آژانس ‌های خدمات مسافرتی در توسعه توریسم

فروشنده فایل

کد کاربری 4674

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

1- پیشینه تحقیق----------------------------------------- 7

2-2- گردشگری------------------------------------------- 9

2-2-1- گردشگری از نظر لغوی------------------------------ 9

2-2-2- واژه توریسم------------------------------------- 9

2-3- تعریف و مفاهیم گردشگری----------------------------- 10

2-3-1- گردشگری------------------------------------------ 10

2-3-2- گردشگری داخلی (یا بومی)-------------------------- 11

2-3-3- گردشگری خارجی(یا بین‌المللی)---------------------- 11

2-3-4- گردشگری از بعد جغرافیایی------------------------- 11

2-3-5- گردشگری از بعد اجتماعی--------------------------- 11

2-4- فواید گردشگری-------------------------------------- 11

2-4-1- فرهنگی و اجتماعی--------------------------------- 11

2-4-2- اقتصادی------------------------------------------ 12

2-5- گردشگری در جهان------------------------------------ 12

2-5-1- آغاز جهانگردی در دوران باستان-------------------- 12

2-6- گردشگری در جهان------------------------------------ 13

2-6-1- آغاز جهانگردی در دوران باستان-------------------- 13

2-6-2- گردشگری در دوران قرون وسطی----------------------- 14

2-6-3- گردشگری در دوران رنسانس-------------------------- 15

2-6-4- گردشگری در دوران انقلاب صنعتی و بعد از آن--------- 15

2-6-5- گردشگری در ایران--------------------------------- 16

2-6-6- روند توسعه گردشگری در ایران قبل و بعد از انقلاب--- 16

2-7- روند شکل‌گیری گردشگری در گیلان----------------------- 18

2-8- رابطه‌ی جغرافیا و فعالیت‌های گردشگری----------------- 18

2-9- اشکال عمده توریسم---------------------------------- 19

2-10- انواع توریسم-------------------------------------- 19

2-11- مفهوم توسعه--------------------------------------- 20

2-12- تئوری قطب رشد------------------------------------- 20

2-13- توسعه پایدار-------------------------------------- 21

2-14-تاریخچه سیستم توزیع محصولات و خدمات گردشگرى--------- 22

2-15- تاریخچه شرکت‌هاى خدمات مسافرتى در ایران------------ 23

2-16- فدارسیون بین‌المللى اتحادیه آژانس‌هاى مسافرتى(UFTAA) 24

2-17- سازمان میراث فرهنگى و گردشگرى و شوراى عالى میراث فرهنگى و گردشگرى-------------------------------------------------------- 25

2-18- انواع فعالیت شرکت‌هاى خدمات مسافرتى---------------- 25

2-18-1- فعالیت شرکت‌هاى خدمات مسافرتى برحسب نوع مجوز------ 25

2-18-2- فعالیت شرکت‌هاى خدمات مسافرتى بر حسب بعد سازمانى-- 26

2-18-3- فعالیت شرکت‌هاى خدمات مسافرتى برحسب سطح فعالیت---- 28

2-18-4- کارگزاران مسافرتى(آژانس‌ها یا سفرگذارى‌ها)--------- 29

2-19- ساختار شرکت‌هاى خدمات مسافرتى---------------------- 29

2-19-1- واحد فروش و بازاریابى---------------------------- 29

2-19-2- واحد عملیات-------------------------------------- 30

2-19-3- واحد ذخیره‌ی جا----------------------------------- 30

2-19-4- واحد ادارى و اجرایى------------------------------ 30

2-19-5- واحد محاسبات و امور مالى------------------------- 30

2-19- کارکنان شاغل در واحدهاى خدمات مسافرتى------------- 31

2-19-1- مدیرعامل----------------------------------------- 31

2-19-2- مدیر فنى----------------------------------------- 31

2-19-3- مدیر تور----------------------------------------- 32

2-20- تور و اجزاى آن------------------------------------ 32

2-21- راهنمای تور--------------------------------------- 34

2-22- اهمیت راهنمایان در تورهاى گردشگرى----------------- 34

2-23- مسئولیت‌ها و وظایف راهنما-------------------------- 34

2-24- فرایند اجراى تور---------------------------------- 35

2-25- انواع سفرهاى گروهى که در داخل کشور برگزار مى‌شود--- 36

2-25-1- سفرهاى طبیعت‌گرا---------------------------------- 36

2-25-2- طبیعت‌گردى و راهنماى کویر------------------------- 37

2-26- دستورالعمل‌هاى ویژه برگزارکنندگان تور طبیعت-------- 38

2-1- پیشینه تحقیق

با وجود تحقیقاتی که در ارتباط با گردشگری صورت گرفته است، در زمینه تحقیق حاضر، کتابی مدون موجود نمی‌باشد ولی می‌توان به چند کتاب و مقاله در ارتباط با گردشگری و توریسم، به شرح ذیل اشاره نمود:

«فوتیس کیلیپیریسو استلا زارداوا» در سال2012 در مقاله‌ای با عنوان «توسعه گردشگری پایدار در یک محیط رو به تغییر» موضوعات مربوط به سازمان‌های گردشگری(آژانس‌های مسافرتی و سازمان‌های میهمان‌نوازی) را مورد بررسی قرار داد. آگاهی نسبت به مسأله گردشگری انبوه، محققان را به سمت گردشگری و محیط و نیز استفاده از روش‌ها و سیاست‌های قبلی توسعه توریسم سوق می‌دهد. مدیران، محققان، اساتید دانشگاهی، برنامه‌ریزان، متصدیان تور و مجامع بین‌المللی همانند UNEP و سازمان گردشگری جهانی به واسطه تضاد میان گردشگری انبوه و محیط به دنبال توسعه اشکال جدید گردشگری؛ بویژه برنامه‌های منتهی شده به حذف اثر گردشگری بر محیط، حفظ مزایای ملی و محلی توریسم هستند. لذا به دلیل وجود مسایل آلایندگی سازمان‌های ذیربط(یعنی آژانس‌های مسافرتی، متصدیان تور، هتل‌ها و سایر سازمان‌های میهمان‌نوازی و ...)، این روش‌ها نقش چندانی در حل معضلات نداشته و به عنوان یک راه‌حل جامع محسوب نمی‌شوند.

«کرنل نیکول جوکان»، «میهالا سابینا جاکان» در سال2013 در مقاله‌ای با عنوان «گردشگری و مسافرت در راستای توسعه اقتصادی» نوشته است: امروزه اکثر کشورها به دنبال غلبه بر تأثیرات مغایر بحران‌هایی هستند که در شناسایی موقعیت‌شان به دلیل رکود شدید و وخیم‌تر شدن شرایط اقتصادی با شکست مواجه هستند. گردشگری یکی از ارکانی است که باید از سوی دولت‌ها در سرتاسر جهان(به عنوان یک راه‌حل در تقویت رشد اقتصادی) مورد حمایت و پشتیبانی قرار بگیرد.

«رنجبریان»(1379)، در کتابی با عنوان «برنامه‌ریزی توریسم در سطح ملی و منطقه‌ای»، به بررسی اهمیت و شیوه‌های برنامه‌ریزی گردشگری پرداخته و فرایند برنامه‌ریزی گردشگر را ترسیم نموده، و چنین نتیجه گرفته که اتخاذ روشی منسجم و حفظ توازن میان عوامل اقتصادی، زیست محیطی، فرهنگی و اجتماعی برای برنامه‌ریزی در امر گردشگری گامی مهم و اساسی است.

«خاکساری»(1382)، در مجموعه مقالات بررسی سیاست‌ها و برنامه‌های توسعه گردشگری در جمهوری اسلامی ایران، پیرامون برنامه‌ریزی توسعه گردشگری، معتقد است که امروز همه‌ی کشورها، اعم از توسعه‌یافته و در حال توسعه و حتی کشورهای عقب‌مانده پذیرفته‌اند که هر توسعه‌ای تنها با برنامه‌ریزی امکان‌پذیر است. این موضوع بخصوص در ارتباط با توسعه پایدار بیشتر اهمیت می‌یابد. توسعه گردشگری پایدار، به دلیل اهمیت آن و تأثیرات بالقوه مثبت و منفی اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و زیست‌محیطی که می‌تواند داشته باشد، بدون برنامه‌ریزی امکانپذیر و دست‌یافتنی نخواهد بود.

«نظری‌نژاد» و دیگران(1383)، در کتاب «نقش میراث فرهنگی و صنعت گردشگری در توسعه کشور و معرفی اولویت‌ها»، ایران را یکی از متمدن‌ترین کشورهای دنیا می‌داند که ابنیه تاریخی، بناهای فرهنگی و جاذبه‌های توریستی آن در همه کشورهای دنیا از شهرت بسیار بالایی برخوردار است و بسیاری از توریست‌های جهانی را برای مسافرت به این کشور ترغیب و تشویق می‌کند.

«نظری»(1388)، در پایان‌نامه خود تحت عنوان «برنامه‌ریزی توسعه توریسم در شهرستان مشکین شهر» با استفاده از مدل تحلیلی SWOT، افزایش درآمد و توسعه منطقه‌ی مورد مطالعه خود را مستلزم برنامه‌ریزی توسعه گردشگری دانسته و به این نتیجه رسید که برای تحقق توسعه گردشگری، نیازهای توسعه باید همزمان تعریف و برطرف شوند.

«رضوانی»(1385)، در کتاب «جغرافیا و صنعت توریسم»، این گونه نوشته که پیشرفت‌های متنوع تکنولوژی قرن حاضر موجبات پیشرفت ارتباطات، حمل و نقل، افزایش سرعت و آسایش نسبی مسافرت را در پی داشته که در نتیجه‌ی آن، انقلاب بزرگی در صنعت گردشگری به وجود آمد و به دنبال آن، ایجاد مراکز و خدمات گردشگری و فعالیت‌های مرتبط با آن توسعه یافت، تا جایی که گردشگری خارجی در سال‌های اخیر، منبع قابل توجهی برای تأمین نیازهای ارزی و ایجاد اشتغال بسیاری از کشورها بوده است و به عنوان یکی از اقلام صادراتی نامرئی، نقش مهمی را در عرصه‌ی تجارت جهانی ایفا می‌کند . این صنعت آن‌چنان در توسعه اقتصادی، اجتماعی کشورها اهمیت دارد که اقتصاددانان آن را صنعت نامرئی نامیده‌اند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.